Handelsbetingelser og retur

1. KØB HOS Profil-Art

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Profil-Art, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Profil-Art.

Profil-Art opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

1.5 RETURNERING

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
  • De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
     o I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til Profil-Art.
  • De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Profil-Art.
     o I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Profil-Art.
  • De kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage.
     o Adressen er Profil-Art, Profil-Art
    Retur adresse er følgende:

    Profil-Art
    Søndergade 32
    8700 Horsens


    Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Profil-Art. Beløbet returneres ved check udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen.

    Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Profil-Art anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Profil-Art. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Efter modtagelse af returvaren vil tilbagebetaling af varens pris ske indenfor 14 dage.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Profil-Art.

  • 2. PRISER

    Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

    Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

    Der tages forbehold for:
    • Valutaændringer
    • Force majeure
    • Leveringssvigt
    • Afgiftsændringer
    • Udsolgte varer og trykfejl

    3. SALG GENERELT

    Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

    Profil-Art forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via Profil-Art's hjemmeside.

    En bestilling slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

    Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

    NB: Udsalgsvarer vil blive pålagt fragtgebyr uanset pris.

    4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

    Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik på Profil-Art.

    Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til, at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker.

    Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.

    5. LEVERING

    Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Profil-Art's grossister.

    6. AFBESTILLINGER

    Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

    Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. Profil-ArtX samme dag, som bestillingen er foretaget.

    7. BETALING

    De mulige betalingsmåder er:
    • Dankort  
    • Mastercard
    • Visa
    • Eurocard
    • Jcb
    • Efterkrav
    • Efter aftale (kun erhverv)
    • Handelsfinans
    • Kontant (kun butikssalg)


    Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

    Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med Profil-Art. Ønsker De en sådan aftale kan det for private virksomheder ske her og for offentlige virksomheder ske her.

    8. REKLAMATIONSRET

    Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Profil-Art. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

    Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

    Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

    9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

    Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Profil-Art inden rimelig tid efter varens modtagelse.

    Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

    Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Profil-Art’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Profil-Art.

    10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

    Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Profil-Art, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

    Testgebyret er 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

    Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Profil-Art ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

    Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

    11. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til Profil-Art skal være forsvarligt indpakket.

    Profil-Art anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Profil-Art. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    12. ER DE I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Profil-Art, at De retter henvendelse til Profil-Art @XX.dk eller på telefon Profil-Art.

    13. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

    Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
    • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
    • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
    • Profil-Art forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
     o Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
     o Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.


    KØBEREGLER

    1. Reklamationsret
    2. Garanti
    3. Ombytningsret
    4. Rimelig tid
    5. Formodningsreglen

    1. REKLAMATIONSRET

    Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

    2. GARANTI

    Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

    3. OMBYTNINGSRET

    Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

    4. RIMELIG TID

    I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

    5. FORMODNINGSREGLEN

    Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

    FORTRYDELSESRET

    1. Den 14 dages fortrydelsesret
    2. Sådan returnerer du varen
    3. Forsvarlig returnering
    4. Er de i tvivl

    1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

    I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret, og herefter yderligere 14 dage til at returnere varen til os.

    Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris indenfor 14 dage efter vi modtager returvaren.

    For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

    Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Profil-Art ud fra en mulig salgsværdi.

    Med hensyn til software skal forseglingen være ubrudt.

    Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Profil-Art, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

    Ved montering af PC-systemer sammensat efter kundens ønske, er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at monteringen kan begynde.

    Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

    Profil-Art returnerer beløbet inden 14 dage efter modtagelse af retur varen i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

    NB: Hvis købet omfatter en udsalgsvare, kan denne og pengene kun returneres 14 dage efter købsdatoen!

    2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

    Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
  • De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
     o I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til Profil-Art.
  • De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Profil-Art.
     o I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Profil-Art.
  • De kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage.
     o Adressen er Profil-Art, Profil-Art
    Retur adresse er følgende:

    Profil-Art
    Søndergade 32
    8700 Horsens


    Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Profil-Art. Beløbet returneres ved check udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen.

    Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Profil-Art anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Profil-Art. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Efter modtagelse af returvaren vil tilbagebetaling af varens pris ske indenfor 14 dage.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Profil-Art.

  • 3. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til Profil-Art skal være forsvarligt indpakket.

    Profil-Art anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Profil-Art. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    4. ER DE I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Profil-Art, at De retter henvendelse til Profil-Art @XX.dk eller på telefon Profil-Art.
    Om Profil Art

    Hos Profil Art finder du et spændende livsstilsunivers med mærkevarer indenfor mode, interiør og møbler. I vores produktsortiment finder du mange gode ting til ditg selv og dit hjem  men også når du skal finde en gave til familie og venner

    Vi har et udvalg fra både danske og udenlandske designere i forretningen, og vi yder altid den bedste kundeservice.

    Vi håber du vil synes om vores hjemmeside og vil finde inspiration til både dit klædeskab, din bolig eller til en gave, ved at surfe rundt i vores livsstilsunivers her på siden.

    Kundeservice

    Har du spørgsmål vedrørende en ordre, et produkt eller problemer med bestilling kan du kontakte os døgnet rundt på;
    webshop@profilart.dk

    eller ringe hverdage mellem 10-17.00 på;
    31 620 621

    Profil Art      •      CVR 13348774      •      Søndergade 32      •      8700 Horsens      •      Tlf: +45 75 62 67 68      •      webshop@profilart.dk
    0 varer